torsdag 28. mai 2009

Uke 32, legekontroll og omvisning på føden.

Idag har jeg og Eivind vært i Fredrikstad på legekontroll hos føden og omvisning der.
Jeg har visstnok litt eggehvite i urinen så den skulle sendes til dyrking, jeg vet egentlig ikke helt hva det betyr...men han spurte om jeg hadde tegn til urinveisinfeksjon, noe jeg ikke har.
Ellers var blodtrykket litt lavt. Men ikke nok til å reagere på. Så ligger lillemann med hodet nedover...og legen sier at det er lite sannsynlig at han kommer til å snu seg no. Så da er jo han på en måte klar for fødsel, med tanke på leie.

Omvisninga var gøy å få med seg...vi var 9 par som møtte opp og fikk sett oss rundt. Jeg fikk litt panikk følelse da jeg fikk se fødestua der jeg godt mulig skal føde. Så fikk jeg høre at hele 98 personer skal føde i Fredrikstad i juli, jeg syns jeg hørte 98 i slutten av juli, men mannen sa jeg hørte feil og at det var i hele juli.
Men uææææ 98 stk, ene jordmora sa hun var glad hun hadde ferie da. Og hun andre sa at vi godt kunne spre oss litt. Ene avdelinga (B7) blir stengt i juli, og vil bare fungere som barselrom. Og den avdelinga jeg vet jeg skal føde i som er spesialenheten der folk med tvillingfødsler og sykdommer o.l skal føde har bare 4 fødestuer... Så da ble jeg litt nervøs...og jeg spurte jordmora hvordan dette skal gå, og hun sa at det ordnet seg uansett, og det er lite sannsynlig at fødende blir sendt til andre sykehus, det har heller skjedd at folk som skal føde i Oslo har blitt sendt til Fredrikstad....så vi får bare håpe på det beste og at jeg føder en dag det ikke er så fullt på føden.

4 kommentarer:

**Torunn** sa...

Bra lekekontrollen gikk fint!

Somsagt på facebook 98 på en mnd er jo bare 3-4 om dagen om de sprer seg litt og det er jo ikke noe....

Den dagen Erlend ble født kom det 20 barn på Ullevål. De var helt i sjokk og stresset som gale for å vaske fødestuene mellom "samlebåndsfødslene". Ha ha ha!

**Torunn** sa...

...eller legekontrollen...he h...

Anonym sa...

Som Torunn sier; Det går nok helt fint! Men skjønner at du ble litt skremt når du hørte antallet. Det er vanlig at mange er inne til fødsel samtidig og da er det bare å rydde klart til nestemann ;) Dette kan de!

Eggehvite (proteiner) i urinen er ikke farlig, det er heller ikke det som slår ut dersom du har urinveisinfeksjon vanligvis. Det er nyrene dine som ikke klarer helt å rense godt nok, veldig vanlig i slutten av svangerskapet. Men man skal være litt obs på det dersom du får forhøyet blodtrykk og mye vann i kroppen - da kan det være svangerskapsforgiftning.

Med Hedvig var hodet ned og festet ganske tidlig, de liker vel å ligge sånn ;) Den lille i magen min nå har også ligget med hode ned i flere uker allerede, jeg kjenner det sparkene og det er bekreftet på UL. Jeg var på SØF til kontroll i går faktisk ;)

Malin sa...

Nermer seg nå Siri! Kjempespennende dette her:D

Eggehvite (protein) i urinet kan være tegn på svangerskapsforgiftning, men man må da også ha enten ødem eller høyt blodtrykk i tillegg;)