mandag 27. april 2009

Guttane mine

Tenkte jeg måtte skrive ett blogginnlegg til ære for de to guttane mine, den ene som er slik en super handyman, og den andre som er så flink å sparke mammaen sin. :)

Eivind er så utrolig flink her i huset, han har som mål å få mest mulig ferdig her i huset før lillegutt kommer. Og han er flink til å gjøre flere ting på en gang, som å lage platting med gjerde på forsiden av huset, sette opp varmepumpe og lage levegg på verandaen på nedsiden. Jeg er kjempeimponert over hvor mye han klarer. Ta en liten titt på bloggen hans http://www.eosbak.blogspot.com/ og se hvor flink han er. Jeg er kjempestolt over han. :)

Så er det lillegutt da, han sparker som bare det, noen ganger kan det bli for mye av det gode, men det er jo bare positivt da det viser at han er en frisk liten gutt. Han sparker noen ganger så hardt at hele magen hopper, det er ett litt morsomt syn. :) For to dager siden var det presis 3 mnd til termin, så det vil jo si at det er no under tre måneder igjen. :)

På onsdag går jeg inn i min 7 mnd som gravid, tredje og siste trimester og 28ende uke. :)

Hvordan har babyen det no da?
Vekt: 1100 g
CRL: 24,5 cm
Full lengde: 33,5 cm
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 26 uker gammelt. Hjernebølgenes mønster ligner det nyfødtes. Fosteret blir stadig flinkere til å åpne og lukke øynene, suge og svelge. Lungene kan nå puste luft, men det er fremdeles best for fosteret å forbli i livmoren slik at det kan vokse seg større. For hver dag som går bedres prognosene for å få et sunt og friskt barn om for tidlig fødsel inntreffer. Fosterets kropp består av mellom to og tre prosent fett.
Sentralnervesystemet begynner også å bli så modent at fosteret klarer å regulere kroppstemperaturen og gjøre regelmessige pusteøvelser.
Hos gutter begynner testiklene å synke ned i pungen (Så det ser ut som han har det kjempefint der han er. :) )

Ingen kommentarer: