lørdag 12. september 2009

Nam nam nam...

Igår kveld laget jeg bruschetta med mozarella,basilikum og tomat...og MASSE hvitløk såklart. :) Og Balsamico over det hele...yammis. :)
Det var kjempenam...jeg laget to ekstra som jeg har spart til forett til middag idag for å se om jeg kan lage Bruscetta kvelden før dåpen, og at den er like god dagen etter. Dåpen er jo klokken 11 om morgenen så da er det jo litt vel tidlig å lage den om morgenen. Men samtidig har vi kanskje litt tid etter dåpen hvor folk mingler hvor ferdig fiksa Bruschetta kan stekes i ovnen litt så toppes med ferdig oppskjært tilbehør. Tenke tenke....

3 kommentarer:

**Torunn** sa...

Bruchetta er noe av det beste jeg vet. Nammis! Jeg tror forøvrig IKKE det blir godt å lage den kvelden før dåpen. Tomatene blir tørre om de er skåret opp så lenge før og det gjør brødet også.

Men om du vil ha det i dåpen er vi vel mange nok til at vi klarer å hjelpe til å lage det den dagen det skal serveres også :)

(PS. Har du sett på Elisabeth Carew på Middag Halv åtte? Det så velduig likt ut ;) )

Svigermor sa...

Enig med Torunn; bruchetta er kjempegodt!!!

Siri sa...

Hmmm...ja..jeg fulgte en blanding av Elisabeh Carew sin oppskrift og en annen... Jeg ble tvunget til å lagr bruchetta en gang til idag...

Vi smakte på bruchettaen fra igår,og vi syns det smakte helt likt utenom at skorpa var litt hardere...vi får se hva vi gjør...tomaten syns jeg har godt av å stå en dag i kjøleskapet og marinere seg i basilikum,hvitløk og maldonsalt...