søndag 9. november 2008

Sykdom og jobb

Jeg har blitt syk no i helga, har vondt i hodet, kropp og hals. Min store bekymring er om jeg ikke er i form imorgen til jeg skal på jobb. Det er nok den store frustasjonen vi har på jobb for tiden. Det er innsparinger i Rygge kommune. Det fører til at om man er kortidssyk så må lærerne på trinnet dekke timene til læreren som er borte, i nesten alle tilfeller får ikke vi en vikar inn. Og med tanke på den arbeidsmoralen jeg har er dette veldig hardt å bite i, at om jeg er borte går det utover mine nærmeste kollegaer. Attpåtil er en annen kollega borte på trinnet imorgen, og meninga var at jeg skulle dekke opp han sine timer. Er helt håpløst at slike innsparinger fører til at lærere blir utslitt, og elever ikke får det de har rett på. Men om jeg er i like dårlig form imorgen så har jeg egentlig ikke noe valg. :(
http://www.moss-avis.no/article/20081017/NYHET/559743168

Ingen kommentarer: